BYTOM

BYTOM
Sztuka krawiectwa od 1945

BYTOM to polska marka z historią sięgającą 1945 roku, w której tradycja spotyka się ze współczesną wizją krawiectwa i mody męskiej. Bazując na ponad kilkudziesięcioletnim dziedzictwie, spółka oferuje kolekcje mody męskiej, w której szczególne miejsce zajmują legendarne już garnitury stworzone ze szlachetnych włoskich tkanin, uszyte w polskich szwalniach.

Garnitur jako pierwszy flagowy produkt marki wymagający największego kunsztu krawieckiego spośród wszystkich elementów męskiej garderoby stanowi rdzeń pełnej stylistycznie kolekcji, w której znajdują się również klasyczne koszule, stylowe płaszcze, różnorodne swetry, solidne buty, atrakcyjne dodatki i akcesoria. Solidny warsztat, długoletnie praktyki pozwalają uzyskać produkty zadowalające najbardziej wyrafinowane gusty.

BYTOM to nie tylko sztuka krawiectwa. Marka odwołuje się do polskiego dziedzictwa kulturowego tworząc limitowane kolekcje inspirowane twórczością wybitnych osobowości, zapraszając do współpracy osoby mające istotny wpływ na rozwój polskiej kultury i sztuki.

Współczesne męskie krawiectwo, pielęgnowanie i sięganie do polskiej tradycji oraz podkreślanie polskiego pochodzenia od wielu lat kształtują obraz marki.


BYTOM
Wiosna-Lato 2020

Do grona wyjątkowych postaci współpracujących z marką BYTOM w ramach promocji polskiej kultury i sztuki dołączają Jacek Koman i Maciej Musiałowski – bohaterowie nowej kampanii BYTOM wiosna/lato 2020. Jacek Koman to artysta z międzynarodowym doświadczeniem, aktor filmowy i teatralny z niezwykłym kunsztem aktorskim i charakterystycznym głosem, którego widzowie na całym świecie pamiętają m. in. z musicalu „Moulin Rouge”. Maciej Musiałowski to z kolei zdolny aktor teatralny i filmowy młodego pokolenia. Obu bohaterów możemy zobaczyć w filmie „Sala samobójców. Hejter”, w której Maciej debiutuje główną rolą.

Wiosenno-letnia odsłona marki BYTOM to zdjęcia dwóch wyjątkowych osobowości polskiego kina i teatru, których autorem jest utalentowana młoda fotografka – Sonia Szóstak. Jej prace opowiadają historię znajomości i relacji artystów, a wyjątkowy styl, jakim się posługuje, nadaje zdjęciom sentymentalnego charakteru. Seria fotografii w klimacie vintage prezentuje styl marki łączący 75 lat tradycji w zakresie męskiego krawiectwa ze współczesnymi trendami.

Stylizacje, w których wystąpili aktorzy, mają casulowy charakter, pomimo tego że składają się na nie produkty wywodzące się ze stylu formalnego. Nowe wydanie stylizacyjne marki uwidacznia się zarówno w unowocześnionej konstrukcji marynarek (prawie bez wypełnień, z naszytymi kieszeniami), jak i w dodatkach: miękkie, lniane koszule oraz dzianiny, a także nowatorskie zestawienie deseni i barw. Kolorystyka kolekcji zbudowana została kolorytem przeniesionym z polskich plaż, gdzie na tle granatu rozwija się błękit, beż oraz ciepłe odcienie brązu. Tkaniny, z których zostały uszyte produkty, to mieszanki wełen, lnów aż po spraną bawełnę i seersucker (tkanina gofrowana).

Miękkość, lekkość, causal – to główne hasła kolekcji wiosna/lato 2020. Dotychczasowe, klasyczne formy i konstrukcje ulegają modyfikacji na rzecz wygody. Całość kolekcji nabiera bardziej casulowego charakteru.Wśród tkanin garniturowych pojawiają się bawełny, lny, czy nowość w tym sezonie: tkanina gofrowana. Garnitury nabierają przestrzenności poprzez zastosowanie tkanin z kontrastowymi deseniami. Nowatorskimi w tej kolekcji są zestawienia kolorów i deseni. Wełniane garnitury uzupełniają stonowane ziemiste dzianiny, czy to t-shirty czy polówki oraz miękkie bawełniane koszule, lniane bądź połączenie bawełny z lnem. Kolorystyka kolekcji zamyka się w stonowanej, ale i świeżej kolorystyce nadmorskiej (marynistycznej), a dokładnie w kolorystyce zainspirowanej Bałtykiem.W kolekcji występują także linia produktów o bardziej swobodnym, miejskim charakterze. To plejada miękkich spodni, szortów, polówek czy bluz o mocnej i nasyconej kolorystyce. Produkty te charakteryzują się lekkością ale i prostotą form. Sekret tej linii tkwi w kolorze, a dokładniej w łączeniu ze sobą mocnych, pozornie niewspółgrających ze sobą odcieni.

www.bytom.com.pl